5 gezonde snacks voor op kantoor

 In Blog

Tijdens een werkdag op kantoor is het belangrijk dat je genoeg drinkt en op tijd eet. Zo kom je een werkdag beter door en blijf je fitter en productiever. Wanneer je een hele dag op kantoor aan het werk bent kan het soms lastig zijn om niet naar de snoepautomaat te lopen. Zeker wanneer je even een momentje hebt dat je voor je gevoel toe bent aan iets zoets. Herkenbaar?

gezonde-snacks-op-kantoor-header

Zorg ervoor dat je tijdens de lunch en tussendoor gezonde voeding binnen krijgt. Dit geeft je veel meer energie en power gedurende dag. Op kantoor zie je vaker een snoepautomaat staan dan een optie voor een gezonde keuze. Benieuwd naar de beste gezonde snacks voor op kantoor? Lees snel verder.

5 gezonde snacks voor op kantoor

1: Fruit

Met stip op 1 is dit toch fruit! Fruit is niet alleen een gezonde, lekkere en zoete snack maar ook erg makkelijk. Je hoeft vaak niks voor te bereiden, behalve het fruit even wassen en eventueel te pellen of snijden. Probeer je fruit af te wisselen. Fruit wat erg makkelijk is om mee te nemen en je veel energie geven zijn: appels, bananen, aardbeien, zwarte besjes, mandarijn, sinaasappel en peer. Fruit wat iets meer (voor)bereiding nodig heeft maar wel erg lekker, voedzaam en gezond is zijn bijvoorbeeld: meloen en ananas.

5 gezonde snacks voor op kantoor

2: Groenten

Denk aan snack-groentes, zoals; snoeptomaatjes, worteltjes, komkommer maar ook reepjes paprika zijn erg lekker als tussendoortje. Je kan de groente snacks ook combineren met een heerlijke dip, zoals bijvoorbeeld hummus. Een bakje rauwkostsalade kan ook een heerlijk tussendoortje zijn. Let wel op dat er niet te veel mayonaise aan is toegevoegd, anders wordt het snel ongezonder.

3: Noten

Een handje vol ongezouten noten geven je een heerlijk vol en verzadigd gevoel. Dit komt vooral omdat noten vetten, eiwitten en vezels bevatten. Een heerlijke gezonde snack voor de stevige trek. Houdt het beter wel bij een handje per dag, want anders krijg je weer ‘te’ veel calorieën binnen.

4: Muesli- of havermout repen

Een muesli of een havermout reep is een goede en gezonde vervanger voor een gevulde koek, stroopwafel of een andere candybar.

5: Olijven

Een lekker en gezond snackje voor in de middag!